• Rejestracja
Witaj w serwisie pytań i odpowiedzi Pytania.pl, gdzie masz możliwość zadawania własnych pytań i otrzymywania odpowiedzi od innych użytkowników społeczności. Zarejestruj konto i dołącz do użytkowników Pytania.pl. Pytaj, odpowiadaj i zdobywaj punktu!

Niepokoją mnie bóle nóg, szczególnie w zgięciu kolan

0 głosów

Stosuję tabletki antykoncepcyjne od ponad 3 lat. Na poczatku brałam Diane 35, potem zmieniłam na Mycrogynon. Miałam przerwę półroczną i od 1,5 roku stosuje Cilest. Od miesiąca czasu mam problemy z nogami. Tzn. wyskoczył mi żylak, który smaruję maścia Haematoven Gel i mi zniknął - pojawia się on np. przy gorącej kąpieli. Niepokoją mnie bóle nóg, szczególnie w zgięciu kolan - mam je często spuchnięte. Byłam u lekarza, lekarz poradził mi przestać brać tabletki. Czy rzeczywiście powinnam je odstawić? Dodam, że przez całą zimę chodziłam w butach na obcasach - i może to przemęczenie nóg? Z tym, że od 2 tygodni chodzę na płaskim bucie i bóle w zgięciu pojawiają się na obu nogach.

zapytał Czerwiec 3, 2012 w kategorii Zdrowie anonimowy

2 Odpowiedzi

0 głosów
 
Najlepsza odpowiedź
Odstawienie tabletek w celu wykluczenia ich wpływu na ból nóg jest wskazane. Podobnie jest ze wszystkimi innymi, niepotrzebnymi na razie lekami i środkami. U osób, które pracują fizycznie mogą wystapić problemy z nogami, chodzeniem, itd. To samo dzieje się u osób pracujących w biurach, gdzie nogi przez większość czasu nie mają właściwego dokrwienia. Więcej ruchu i zmiana diety na nieco lżejszą, wykluczenie większości tłustych potraw wpłynie pozytywnie na nogi. U kobiet problemy z żylakami pojawiają się również od częstego noszenia niewygodnego, dla nóg oczywiście, obuwia. Do takiego zalicza się but na obcasie. Najlepsze jest płaskie obuwie, a to nieco wyższe warto mieć w szafie, gdyby trzeba było takowe założyć. Proponuję chwilowe odstawienie tabletek, np. na 2 cykle wraz ze zmianą obuwia. Potem będzie można powiedzieć coś więcej, choć taki okres stosowania tabletek może wpłynąć na zmiany w funkcjonowaniu organizmu.
odpowiedział Czerwiec 3, 2012 anonimowy
0 głosów
A u jakiego lekarza byłaś? Bo przydałoby się pójść do chirurga naczyniowego i zrobić USG Dopplera jak ten żylak się pojawił... No a póki co możesz nosić podkolanówki przeciwżylakowe - są takie o różnym stopniu kompresji.
odpowiedział Lipiec 18, 2013 wesna (320 punktów)
edytował Lipiec 23, 2013 mario

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź
zapytał Maj 15, 2012 w kategorii Zdrowie anonimowy
0 głosów
1 odpowiedź
zapytał Listopad 1, 2012 w kategorii Osobiste pedał123 (1,850 punktów)
0 głosów
2 odpowiedzi
0 głosów
0 odpowiedzi
zapytał Lipiec 5, 2013 w kategorii Zdrowie str8 (120 punktów)
0 głosów
0 odpowiedzi
zapytał Grudzień 20, 2012 w kategorii Zdrowie margo (1,060 punktów)